Jdi na obsah Jdi na menu

Hudba bezdrátově - MW 600

14. 1. 2011

Sony Ericsson MW600

Balení, které se vám dostane do rukou je minimalistické po vzoru dnešní doby. Obsahuje krom samotného těla HF také microUSB nabíječku, špuntová sluchátka s 3,5mm Jackem a náhradní gumové návleky ve třech velikostech (vybere si každý).

Design vychází z předchozího modelu, který byl v balení k telefonu Sony Ericsson Aino, avšak ten neměl displej. Materiál použitý při výrobě je pouze černý lesklý plast kombinovaný s matným pogumovaným. Zde je vidět, kde se muselo šetřit, aby výsledná cena byla co nejpříznivější. Sluchátka HBH DS 200, 205 a 220 byla z větší části v hliníkovém pouzdře.

Hardware

Čelní straně dominuje rozměrný OLED displej, který ve vypnutém stavu není téměř pozorovatelný. Nad displejem se nachází tlačítko pro přijmutí/ukončení hovoru (dlouhé podržení aktivuje hlasové ovládání) a otvor mikrofonu, vespod logo výrobce. Pravá strana ukrývá tlačítka Play/Pause a přeskakování na skladbu vpřed/vzad. Na levé straně se nachází kontroverzní dotyková ploška regulace hlasitosti. Na tomto místě bych raději uvítal klasické dvojtlačítko v podobě kolébky. Dotyková plocha je sice zajímavé řešení, které bohužel nefunguje vždy správně. Je potřeba trocha cviku, aby došlo ke správnému zesílení/zeslabení zvuku a i po čase dojde k "překlepům". Navíc někdy se stačí této plochy jen dotknout i nechtěně a dojde ke změně hlasitosti, což je nežádoucí.

Na horní straně se ještě nachází obligátní 3,5 mm Jack pro připojení sluchátek (není problém připojit například Koss Porta Pro) a porty zakončuje vespod umístěný microUSB konektor pro připojení nabíječky a tlačítko Power. Lze nabíjet i pomocí USB kabelu z PC. A konečně na zádech Hands Free je spona pro přichycení na oděv.

Sluchátka, která najdete v balení jsou špuntová, kdy po nasazení do uší dojde k redukci ruchu okolí o 90%. Nedoporučil bych je příliš na kolo, kde je potřeba slyšet prostředí kolem sebe. Naopak pro pěší turistiku či cestování MHD jsou ideální. V autobuse si tak užijete vaší oblíbenou skladbu místo hluku motoru a informace o aktuální zastávce. Kvalita přehrávané hudby je na velmi dobré úrovni.

Funkce

Při prvním spuštění sluchátek se automaticky spustí párovací režim. Pro přidání do telefonu není potřeba zadávat heslo 0000. A co vše MW 600 umí? Je toho docela dost. Samozřejmostí je přehrávání hudby pomocí A2DP profilu, kdy na displeji se zobrazí na několik vteřin název skladby. Lze přeskakovat písničky vpřed i vzad, při dlouhém podržení dojde k převíjení v právě puštěné skladbě. V případě příchozího hovoru se pozastaví přehrávání, na displeji se zobrazí číslo volajícího (nebo jméno volajícího pokud je v adresáři), po ukončení hovoru dojde ke spuštění přehrávání.

Pokud vás omrzí poslech vlastní hudby, stačí dlouze podržet tlačítko Play a posuvníkem hlasitosti vybrat rádio. To má paměť pouze na jednu stanici. Většinou to bude stačit, protože dlouhým podržením tlačítka přetáčení dojde k vyhledání další stanice. Vyhledávání je rychlé. Dokonce se zobrazuje název stanice pomocí příjmu z RDS vysílání, další informace však nečekejte. V případě spojení s telefonem Sony Ericsson sluchátka převezmou nastavený čas a ukazují jej při rozsvícení na displeji. Toto nastavení času funguje i po odpojení Sony Ericsson přístroje, ale pouze do vypnutí sluchátek.

To nejlepší jsem si však nechala nakonec. Přístroj si totiž dokáže uložit až tři spárované zařízení, která značí ikonkami telefonu a číslem 1 a 2, případně ikonkou PC pro třetí zařízení. Ve skutečnosti tam můžete mít najednou přiřazeny i 3 telefony, ikonky neznačí omezení funkčnosti. Uvedu příklad použití.

a) Jste tři sourozenci, každý se svým telefonem s podporou Bluetooth A2PD profilu a nepravidelně posloucháte hudbu, většinou každý v jiném čase. Proto si můžete půjčovat sluchátka mezi sebou a vždy je připojen pouze jeden telefon. Po spuštění sluchátek se automaticky připojí k posledně spojenému telefonu pokud je v dosahu. Stačí dlouze podržet tlačítko Play a vybrat si ze seznamu jiný telefon, ke kterému se chcete připojit. Dále můžete tímto telefonem jak telefonovat, tak poslouchat rádio a hudbu. Po návratu další sourozenec si vezme sluchátka a spojí se svým telefonem. Tato situace příliš často nenastane, proto si popíšeme druhou situaci.

b) Jste jediný vlastník sluchátek, vlastníte dva telefony a počítač. Spárujete všechna zařízení s MW 600 a jdete ven. Z telefonu přiřazenému druhé ikonce si pustíte hudbu. V průběhu poslechu vám někdo zavolá na první telefon, automaticky se pozastaví přehrávání ze dvojky a pustí hovor z jedničky. Po vyřízení telefonátu se opět automaticky spustí hudba ze druhého telefonu. Toto je ideální situace z pohledu eM Wé 600. A teď z pohledu uživatele.

c) První přístroj je váš hlavní a nejdražší, tudíž má všechny funkce, které využíváte, proto z něj nejčastěji voláte a posloucháte hudbu. V případě hovoru na druhý přístroj, který používáte například pracovně pouze pro vyřízení telefonátů dojde k situaci, kterou v Sony Ericssonu asi nenavodili. Protože hovor z druhého telefonu není přesměrován do sluchátek a vy tak ani nemusíte zjistit, že máte příchozí hovor. To je bohužel praxe. Dokonce se stává, že nelze telefonovat ani hlavním přístrojem. Ne vždy, ale občas ano. Proto při spojení zkontrolujte, zda byly všechny tři profily řádně aktivovány. V ideálním případě bych očekával možnost přijmout hovor ze kteréhokoliv telefonu právě připojeného, bez nutnosti jej mít nastaven jako hlavní. Přitom pokud použijete sluchátka v tu chvíli spojená jen s jedním telefonem, může být nastaven i jako třetí v řadě a všechny funkce jsou bez problémů. Zde bych viděl největší slabinu jinak velmi povedených stereo Bluetooth sluchátek a možné zlepšení u dalších modelů. Ale taky člověk je tvor rozmlsaný a když dostane něco navíc, chtěl by ještě více. Samotný Sony Ericsson prezentuje MW 600 ve spojení hlavní telefon a vedlejší MP3 přehrávač, kde není potřeba spojovat hovory z více zařízení.

Výdrž

Hands Free mám zatím poměrně krátkou dobu a i přesto mě překvapili dlouhou výdrží na baterii. Výrobce udává výdrž na 9 hodin přehrávání hudby, což je velice slušný výkon na tak malé zařízení, přitom například podobně velké HBH DS 200 vydrželo kolem 4 hodin a nemělo ani zdaleka tolik funkcí. O stavu nabití jste přehledně informováni ikonkou baterie na displeji. S posledním dílkem baterie ale očekávejte jen několik desítek minut poslechu (do půl hodiny), proto raději nabíjejte. Nabití do plného stavu trvalo něco kolem 3 hodin.